Garantie & Klachten

Garantie & Klachten

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@hetdolfingwaterbed.nl . Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie

Lasnaden watermatras

U ontvangt 10 jaar garantie op de lasnaden van het watermatras. Als volgt opgebouwd:
Eerste 5 jaar volledige garantie. Vervolgens afbouwend een coulance garantie:
5e-6e    jaar                  50%
6e -7e   jaar                  40%
7e-8e    jaar                  30%
8e-9e    jaar                  20%
9-10e    jaar                  10%

Verwarmingselementen

5 jaar garantie op de verwarming Carbon Heater en Sigma K.

Veiligheidsvoering, schuimrand, tijk

2 jaar garantie op de veiligheidsvoering, schuimrand en tijk.

Bedonderdelen en bijbehorende accessoires

2 jaar garantie op de bedonderdelen en bijbehorende accessoires.

HDW Garantie Voorwaarden

HDW geeft 5 jaar volledige garantie op lekkages op de lasnaden van het watermatras als gevolg van materiaal- of fabricagefouten.

Op materiaal- en fabricagefouten van de veiligheidsvoering, schuimrand, tijk, ledikant en bijbehorende accessoires geeft HDW 2 jaar volledige garantie.

De garantie op de verwarming wordt gegarandeerd door de desbetreffende fabrikant hiervan. Van toepassing zijn de garantievoorwaarden van deze fabrikant.

Deze garantie geldt naast de wettelijke rechten die u als consument al hebt.

De garantie is onderworpen aan de volgende voorwaarden:

  • De garantietermijn gaat in op de datum die vermeldt staat op de factuur. Voorwaarde is wel dat onze plaatsingsinstructies en onderhoudsadviezen correct gevolgd zijn en dat er sprake is van normaal huishoudelijk gebruik.
  • Indien zich materiaal- of fabricagefouten voordoen, verplicht HDW zich zulke fouten gratis te herstellen volgens deze garantievoorwaarden.
  • Indien het defect niet hersteld kan worden, vervangt HDW het product binnen de garantietermijn zonder kosten door hetzelfde, of indien niet meer leverbaar, door een gelijkwaardig product.
  • Indien producten worden gerepareerd of vervangen tijdens de garantieperiode, wordt de oorspronkelijke garantieperiode niet verlengd. Schade die het directe of indirecte gevolg is van de fout, valt niet onder de garantie.
  • Aanspraken op garantie of gebreken/beschadigingen ontstaan door ondoelmatig handelen (bijvoorbeeld overbelasting), verkeerd of ondoelmatig gebruik of door normale slijtage worden uitgesloten.
  • Veranderingen in materiaal die de functionaliteit van het product niet aantasten, vallen niet onder de garantie. Combinaties met producten die niet van HDW zijn, kunnen, afhankelijk van de aard van de klacht, tot beperkingen in de garantieaanspraak leiden.
  • Een aanspraak op garantie kan alleen worden gedaan onder overlegging van de originele factuur. De garantie is alleen geldig voor de oorspronkelijke koper.
  • De garantie voor het watermatras is enkel geldig indien iedere 12 maanden de door HDW aanbevolen conditioner aan het water van het watermatras werd toegevoegd en het vinyl elk kwartaal gereinigd wordt met de door HDW aanbevolen cleaner. U dient hiervan een aankoopbewijs te kunnen overhandigen.